~CATMARK~

~~~ SlowBlog om att kommunicera och leva ~~~

Från runor till arabiska

Kategori: Allmänt


Språk har alltid fascinerat mig.

När jag var liten älskade jag att titta på runstenar, det var som att flyga i tiden. Jag älskar fortfarande att läsa runstenar. Det tar mig till en annan värld.

Det är inspirerande att öppna dörren till andra språk. Jag har inget behov av att lära mig en massa språk ingående, men det är skoj att komma in en liten bit i olika språk. Såpass att man kan säga "Hej!" och "Tack!" och kanske några ord till. Det ger ofta en liten inblick i andra kulturer, andra sätt att leva och människors olika förutsättningar.

Jag har nosat på swahili, kinesiska, japanska och estniska. Inte så mycket att jag kommer ihåg nåt att skryta med, men det gav mig nåt just då.

Nu testar jag arabiska.

Svååååååårt!!!!

Jag beundrar alla som har någon form av arabiska som modersmål och kommit hit till Sverige och lärt sig svenska på nolltid.

Jag har kämpat lääääääääääääääänge och kan fortfarande inte alfabetet!

Jag önskar mig lycka till!


:)



Kommentera inlägget här: