~CATMARK~

~~~ SlowBlog om att kommunicera och leva ~~~

Ståupp-Tragiker?

Kategori: Allmänt

Undrar om man skulle bli Ståupp-Tragiker?

Min hjärna uppfann begreppet häromdagen när jag insåg min förkärlek till att säga "Det var bättre förr". Och dessutom med en gnällig röst som förde tankarna till en gammal gisten knikande grind...

Jag har klagat på min bil som bestämmer över mig.
Jag lovar, om den kunde prata så skulle den säga:

- Nej, du får inte bromsa nu.
- Nej, du får inte gasa nu. Jag bryr mig inte om att du tycker att du ska spinna hjulen genom snötäcket för att få fäste i asfalten, för JAG bestämmer, och jag drar ned på varvtalet. Helt. Nu. Så du får stå här tills det börjar töa. Mooohaaaahaaaa!
- Nej, vindrutetorkarna får du inte bestämma över. Det gör JAG. Intervall betyder ologiskt viftande oavsett vattenmängd. För det bestämmer JAG.

Och jag har klagat på den nya spisen.... Gillar INTE.
Och så har vi den obefintliga Posten.... Gillar INTE.
Och för att inte tala om design på en massa saker där funktion borde gå före snygghet.... Om det nu ens är snyggt...

Ojojoj, visst är jag en Ståupp-Tragiker???

:)





Kommentera inlägget här: