~CATMARK~

~~~ SlowBlog om att kommunicera och leva ~~~

Mänskligheten...

Kategori: Allmänt

Mänskligheten...

Jag säger det igen; mänskligheten.

Bara ordet säger ju vad det BORDE innebära - att vara mänsklig.
Vi borde ta hand om varandra, acceptera varandra och prata med varandra. Men det ser ju inte riktigt ut så. Jag påstår inte att det är lätt, men vi kunde ju alltid försöka?

Ja, jag önskar mig fred på jorden. Snälla Tomten. Snälla.

Fast det finns ju faktiskt goda människor också. Om det spred sig nån slags "skicka-vidare" rörelse, det vore väl ändå en bit på vägen?

Att säga nåt snällt till en främlig. Att le när man möter någon på trottoaren.

Att hitta en gest för "Förlåt!" i trafiken. Har ni tänkt på det? Det finns en massa gester som visar ilska, hat och förbannelse världen över, men ingen för "Oj ursäkta, jag klantade till det!"

Hmmmm... Det kanske skulle bli ett litet projekt den här veckan, att få någon att komma på nåt bra....

Jag återkommer!

:)





Kommentera inlägget här: