~CATMARK~

~~~ SlowBlog om att kommunicera och leva ~~~

Grått - vackert

Kategori: Allmänt

Svart eller vitt.

Allt verkar hamna i antingen eller.
Diskussioner på sociala platser som Twitter tenderar att resultera i extrema synpunkter åt ena eller andra hållet.
Oavsett ämne.

Min teori är att det delvis beror på att vi inte hör tonfall, inte ser kroppsspråk, inte ser minspel på dessa arenor. Vi hetsar upp oss, tolkar för snabbt och har begränsat utrymme för att faktiskt prata om saker.

Om jag gör ett inlägg om att jag är positiv till X, så kommer garanterat folk och  påtalar idiotin i detta. Hävdar att Y är det rätta - helt enkelt för att det är rätt. ! ! ! 

Jag skulle önska att man oftare (jag säger inte alltid) kunde tänka sig att grått är en vacker färg.

Kalksten. Grå. Vacker. En blandning av svart och vitt.
...


Kommentera inlägget här: